CAS D'UTILISATION D'UNE PLATEFORME DE STREAMING DISTRIBUÉE

Client 360°

Avec le nombre croissant de capteurs, d'appareils et de façons d'interagir avec une marque, il est extrêmement difficile d'obtenir une vision unique de l'activité d'un client. Et pourtant cela reste essentiel pour la croissance et la compétitivité.

La plupart des applications commerciales ont été conçues afin de traiter quelques interactions en particulier, comme la mise à jour du profil d'un client, le traitement d'une commande, le suivi d'un appel à l'assistance technique, ou la collection des parcours de navigation du site Web. Mais c'est seulement en consultant ce qui ressort de tous ces systèmes spécialisés qu'on sera capable d'assembler une vision globale d'un client et de ses activités.

Client 360°

Les projets Customer 360° efficaces ont :

Confluent Platform offers an event streaming platform upon which you can unite all your systems, data sources, and applications into a global, scalable, event-driven architecture.

Un système nerveux central pour les données clients

What  has been missing in the architectural puzzle is an event streaming platform. Notably, it’s low-latency performance and ability to consolidate different streams into a single view of customers that is updated continuously in real time. By providing a common standard for organizations to share, process and distribute data, event streaming platforms can help to maximize positive customer interaction and engagement.

Placing an event streaming platform at the heart of a business enables the discovery of new business opportunities. By both centralizing data across the company, and simultaneously distributing it to every application or system, new insights can reveal unexpected ways to build new revenue sources.

Pourquoi une plateforme de streaming aide

Establish a single source of truth: an event streaming platform can connect sensors, systems and applications that are generating data every second to create a single combined view of every prospect. This makes it much simpler to leverage the right tool for the task at hand.

Customer 360 Across Industries

By deploying an event streaming platform, enterprises increase revenue and create brand loyalty, two aspects that are critical to long-term success in today’s digital world. In addition, organizations have the opportunity to detect areas for growth in the future and create new products, as well as identify threats. Customers enjoy a seamless experience with the business no matter what channel they interact on, which makes them want to keep coming back.

Case Study: Fortune 500 Media & Entertainment

Une entreprise Fortune 500 des médias et du divertissement compte sur la plateforme Confluent pour améliorer sa vision du client.

Pour obtenir une véritable vision à 360° de leurs clients, ils avaient besoin d'une source d'informations unique à laquelle plusieurs producers de données peuvent s'intégrer et sur laquelle ils peuvent compter. Disposer d'une variété de sources de données provenant du Web, de la télévision et des appareils mobiles, avec un volume croissant de données et un éventail croissant de langages de développement, a montré que mettre la plateforme Confluent au cœur de l'infrastructure était le seul moyen d'exploiter efficacement les données de leur organisation.

This allows their developers and data engineers to support outside teams with real-time data – powering predictive ad-placements with real-time stream processing data from the Streams API; having their support team pull up-to-date customer info from their data warehouse; and delivering real-time applications to their end users. From this central nervous system of data the media company is able to successfully meet their customer's expectations; cutting down the time to market for key data-driven functionality.

Case Study: Fortune 500 Media & Entertainment

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Commençons une application en streaming

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